סקר: כמעט שוויון בין התומכים למתנגדים לפינוי יישובים תמורת השבת השקט

ישראל פריי 1 Comment on סקר: כמעט שוויון בין התומכים למתנגדים לפינוי יישובים תמורת השבת השקט
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד גל הטרור השוטף את הארץ בתקופה האחרונה מנסה עדיין להרים ראש, ותוך ציון יום השנה ה-20 להתנקשות בראש הממשלה יצחק רבין – כל העת מתנהלים בישראל הדיונים והפולמוסים, סביב סוגיות הביטחון, הצעדים הנכונים לנקוט מול אויבנו ושכנינו, כשברקע שאלת הבניה בהתנחלויות הפכה לקבועה וקריטית, לא מעט בגלל ניצול ציני של הסוגיה ע"י פוליטיקאים משני הצדדים.

סקר שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון הסקרים "מדגם", עבור התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 מעלה נתונים מעניינים בדבר דעתם של אזרחי ישראל לסוגיה הרגישה. על השאלה האם ההתנחלויות מהוות מחסום להסכם עתידי עם הפלסטינים? 55% אמרו שהן מהוות מחסום, 41% סבורים שהן אינן מהוות מחסום ו-4% לא ידעו.

כשהנסקרים נשאלו האם הם תומכים או מתנגדים לפינוי התנחלויות בתמורה להסכם ארוך טווח עם הפלסטינים? 51% השיבו כי הם מתנגדים, 45% מהישראלים תמכו ו-4% ענו כי הם לא יודעים.

השאלה האחרונה ואולי הקריטית ביותר, האם אתם תומכים או מתנגדים להקפאת התנחלויות כצעד להשבת השקט והביטחון? השיבו 50% מהנשאלים כי הם מתנגדים, 47% ענו כי הם תומכים בהקפאת התנחלויות ו-3% לא יודעים.

מן הראוי להדגיש כי מדובר בסקר בלבד, ולא בכלי מדעי מוחלט לבחון את עמדתם המדינית של אזרחי ישראל, אך לפחות לפי העולה ממנו ניתן ללמוד כי בניגוד לרושם המתקבל מהתקשורת ובעיקר מהרשתות החברתיות, קיים יתרון קל בלבד למחנה המתנגדים לפינוי יישובים, שהולך ומצטמצם ככל שהתניית הביטחון במדינה תלויה בפינויים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הקטע האחרון מן הראוי להדגיש זה מסקנה שלכם.
    אבל עם ישראל ידוע במופלאות שלו שדעותיו משתנים, בעיקר הכוונה היא לאלה שאין להם דעה ברורה ומוצקה..לכאן ולכאן הכל תלוי לפי המצב רוח, למשל אם עכשיו תושבי שכם ייצאו בהמוניהם ויאיימו על היישובים וכוחות הביטחון, פתאום אנשים יהיו יותר ימניים…
    הכל לפי המצב. הבנת הרוך?